onsdag den 12. januar 2011

Rammevævning i Struer - 3

Arbejdet med det "nye" stykke fortsætter

 















De 3 striber på sædet er færdige



















Striben på ryglænet er vævet

Jeg har vævet striben 15 cm før end mine beregninger viser. Jeg kan se slutningen på trenden på bagbommen, og mit målebånd i siden viser, at jeg kommer til at mangle vævet stof !!!
Øv - øv, jeg har altså ikke beregnet nok trendlængde - altså det ekstra, der er lagt til den færdige længde (1,10 m + 0,40 cm).

Jeg beslutter at væve den røde stribe, og så fortsætte med sort så længe jeg kan væve på trenden.




















Jeg har vævet så langt jeg kunne. 
Nu skal stykket klippes af bagbommens bomkæp.
































Nu kan stykket klippes af forbommens forkæp



Straks efter stykket er klippet af væven, zig zagger jeg på symaskine, i begge ender - flere gange frem og tilbage - med en meget bred zig zag lige indenfor frynserne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar